Underbara dagar!

Lite jobbigare nätter. Lillgrisen är så förkyld, det har blivit bättre men imed att bebisar bara andas genom näsan så blir det genast mycket jobbigare för honom när han äter och när han ska sova. Så de senaste dygnen har han vaknat varannan timme, det är stor skillnad att vakna varannan istället för var tredje timme kan jag lova! Men det jobbigaste är när man hör hur svårt det är för honom att andas.. så tar vi saltlösning i näsan och sedan snorsugen och han skriker verkligen som om vi håller på att döda honom, då skär det i mammas och pappas hjärtan! Vi får hoppas han blir frisk snart!

Jag tror aldrig att två veckor har gått så fort! Carl börjar jobba imorgon. Jag är ganska nervös faktiskt, ska jag ta hand om Grim själv!? Hjälp.. Men min egna bebisexpert kommer imorgon på dagen så jag får sällskap iaf :)

Jag skulle nog kunna sitta och titta på Grim en hel vecka utan att släppa blicken.. Han är så underbart fin!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej Malin! inne och läser lite på din blogg, va fin han är Grim! Tips är även att droppa lite bröstmjölk i näsan, vet att det låter konstigt, men det hjälper mot det mesta!! Om ni inte gjort det innan så gör saltlösningen själv istället föra att köpa på apoteket mycket bättre (1dl vatten och ett kryddmått salt)...spruta in med en sån där medicinspruta! Blir mycket bättre effekt. Inget farligt alls. Tips från erfaren tvåbarnsmor med många förkylningar :-) Kram på er Lovisa

2011-05-04 @ 14:02:02
Postat av: Emelie

Stackars lille Grim...Jobbigt när dom små liven är förkylda! Man känner sig så hjälplös... Ett tips är oxå att höja upp sängen vid huvudet med typ böcker så han ligger högre med huvudet, blir lite lättare att andas då. (om han sover i egen säng);)

Visst går tiden galet fort!=) Kommer ihåg hur nervös jag var när Daniel skulle börja jobba igen!=) Men det klarar du utan problem! Hoppas man får träffa er snart! Kramar Emelie

2011-05-04 @ 18:37:36
Postat av: Karin

Åh lillgrisen! Kan tänka mig att det är jobbigt att se honom sjuk, så liten och kan inte tala om vart det e mest jobbigt.

Spännande att du ska vara själv i mon, du kommer fixa det galant! Det finns ingen annan som kan ta hand om din son lika bra som du! ;)

Lycka till i mon och hoppas att ni får sova lite bättre i natt alla tre!

Puss till dig!

2011-05-04 @ 23:25:04
Postat av: Malin

Tack för tipsen! Jag ska prova att höja upp sängen och droppa i bröstmjölk i näsan. Han är lite bättre idag iaf, skönt.



Jag har inte varit själv så mycket idag ändå ;) skönt att ha en mjukstart i att vara ensam med Grim ;)

Kram på er!

2011-05-05 @ 15:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0