Älskar Sveriges rättvisa..

Jag ska inte skriva så många i ord.. har lite för många synpunkter just nu, men jag vill bara framföra att det är förjävla tråkigt att jag jobbar och kämpar, betalar in hur mycket som helst i skatt och moms till staten. Jag har ALDRIG varit i kontakt med försäkringskassan innan jag ansökte om graviditespenning. Jag skrev väldigt utförligt hur jag arbetar, var i kroppen belastningen sker och varför jag inte kommer kunna arbeta de sista veckona. Men det är väl klart att jag fick avslag. Tack! Försäkringskassans motivering var att jag inte uppfyllde kraven: "Förutsättningen för att du ska kunna få havandeskapspenning är att din graviditet satt ner din förmåga att utföra ditt fysiskt ansträngande arbete med minst en fjärdedel.... faktorer som försäkringskassan särskilt tar hänsyn till vid bedömningen är om du regelbundet utsätts för tunga lyft, arbetar i monotona eller obekväma arbetsställningar som ger ensidiga belastningar, utför ditt arbete stående/gående.." Jag hade med allt det i min förklarning varför jag inte kan utföra mitt arbete. Suck!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Får du inte vara hemma någonting innan? Får inte alla vara hemma sista månaden?

Pussar till dig!

2011-03-04 @ 19:13:49
URL: http://kajsaservice.blogg.se/
Postat av: malin

Nä, enligt försäkringskassan så ska jag jobba hela tiden. Man får ju lov att ta föräldraledighet men det vill man gärna spara tills barnet har kommit. Men Havandeskap fick jag inte. Jag ska överklaga dock.

2011-03-04 @ 21:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0