Service

Undrar hur många företag som egentligen bryr sig om att sin personal har bra bemötande och ger en service?
Igår när jag insåg att jag inte orkade laga mat så ringde jag till en ny pizzeria som hade skickat ut reklamblad om gratis hemkörning.
Han svarar "Hallå" och jag svarar "Hej, jag skulle vilja beställa två pizzor och hemköring" Till svar får jag "Ring om tio minuter, hejdå" klick...
Jaha.. han lät bara som om han tyckte det var jobbigt så vi rev sönder det reklambladet å gick till en annan pizzeria. Sen kan man ju diskutera om man verkligen har behov av hemkörning när man bor på Olivedalsgatan ;)

Jag ringde Telenor idag och skulle ångra en försäkring på mobilen, jag hade två veckor på mig och idag har det gått två veckor så det var inga problem, men enligt den tjejen jag pratade med så fick jag inte de sextio kronorna (som försäkringen kostar i månaden) tillbaka som jag redan hade betalat på första fakturan. Jag sa bara okej och vi avslutade samtalet. Två minuter efter vi hade lagt på kom jag på att vad fasen, det är klart jag har rätt att få tillbaka dom pengarna, jag hade ju ångerrätt i två veckor. Så jag ringde igen och fick denna gång prata med en kille och jodå, det var klart jag skulle få tillbaka dem. Sedan hade jag tydligen en gammal försäkring kvar som jag låg och betalade på den mobilen jag hade innan som han tog bort. DET är bra sevice! Men att det ska vara så olika svar beroende på vem du pratar med..

Nu blir det några avsnitt av säsong 1 av solsidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0