Mysigt med fikor!

Några av tjejerna var här ikväll och fikade, så mysigt! =) Det gör mycket att dra ihop några stycken för att fika & tjata mitt i veckan. Och det är så härligt för man turas om att skicka ut mail via FB och sedan så kommer dom som kan, man kan vara hur trött som helst men det är alltid lika mysigt!

Vi var på MVC idag och träffade vår nya barnmorska, så mycket bättre hon var! Allt var bra, alla blodvärden på mig, hjärtljuden på bebisen lät som det skulle och min mage var "normalstor". Skönt!! Längtar tills lillbullen har kommit ut! =)


Min bil är lagad och klar.. slutnotan blev, med försäkring inräknad, denna månaden lite mer än 5000kr.. hmm.. det BLIR vatten och bröd denna månad. Men jag fick snabb och bra sevice iaf.

Jag åkte buss till Torslanda imorse, det gick förvånansvärt fort måste jag säga, 15 min från järntorget till korset. Skönt!
Med tanke på hur bekväm jag har blivit med att åka bil så är det väldigt sällan jag tar buss eller spårvagn och det händer ännu mer sällan att jag pratar med chauffören. Men varje gång jag ska fråga eller prata med dem om någonting så är dom otrevliga. Eller otrevliga.. noncharlanta snarare kanske. Härom veckan hittade jag en nyckel på vagnen så jag gick fram till tanten som körde och skulle lämna den till henne, hon bara suckade och sa ingenting, hon tittade inte ens på mig. Hela hennes attityd och kroppsspråk tyckte det var jättejobbigt att ta emot en nyckel..
idag frågade jag busschauffören om jag behövde visa kortet för "den-där-blåa-maskinen" när jag byter buss, en väldigt enkel fråga, kanske en dum fråga för honom men jag åker som sagt inte buss så ofta ;) Även han suckade och nickade bara, han kollade inte heller på mig.. sen att han körde som en idiot mot rött bl.a gjorde inte saken bättre.
Haha... jag gnäller värre än en pensinär!! ;) Men jag undrar faktiskt var " en busschaufför, en busschaufför det är en man med glatt humör..." har tagit vägen? ;)






Nä, nu blir det sängen. BNI imorgon kl 06.30... Natti natti

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0