Svåra beslut..


Tänk vad djupt ett djur kan klamra sig fast i hjärtat, det är dags att åka in med våran prinsessa.. Jag ringde vetrinären igår för att kolla hur det såg ut med tider i dagarna, för att boka tid att avliva en katt.. fy vad hemskt! Att jag ska ringa och bestämma ett klockslag då Sessan inte längre ska få leva. Men man får påminna sig om att man gör det för djurens skull. När vi människor blir gamla och sjuka och inte längre har någon bra livskvalite så har vi ingen möjlighet att välja att vi vill dö. Men när vi ser att våra djur lider så kan vi hjälpa dom. Även fast det känns jävligt svårt att ta det beslutet just nu. Men Sessan har ändå varit med oss 20 år nu till våren, det är inte så många katter som lever så länge..


Igår var det fika hos ac med många av tjejerna, så mysigt! Det är ju det som är så härligt med vintern, att mysa =) Och det är så härligt att se dom små växa, och vad fort det går!

Nyår var också mysig och lugn speciellt med tanke på att jag hade en snuvig näsa och en trött kropp. Vi var hos några kompisar till Carl. Vilken go mat dom hade! En av gästerna var kock som stod för en hel del av matlagningen =) Den var lite för mycket barnprat för min smak bara, jag tycker det är kul i vanliga fall men denna gång var det lite för många timmar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0