Fredagsbilister..

Jag och Grim (som däckade på två sekunder)kom precis hem från en arbetskollega till Carl. På den 7 minuter långa bilresan från Majorna och hem hann jag möta en bil som kör mot mig i min fil (!), samma bil gör sedan en u-sväng och kör runt 100km/h (fördjävla fort iaf) på småvägarna. En bit fram upptäcker jag att bilen står helt still mitt i vägen så jag får gå över i andra filen för att köra om, ingen varningsblinkers eller på något sätt en varning om att en mörk bil står stilla på vägen en mörk kväll. 50 meter längre bort i en rondell höll jag på att krocka då en annan bil inte tyckte att den hade väjningsplikt för en bil som kom från vänster. Och slutligen vid ett rödljus när jag nästan var hemma är bilisten i bilen framför mig tydligen färgblind. Vilka idioter det finns.. speciellt en fredagnatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0