Lyckligast i världen!!

Inlägget innan skulle jag precis publicera men så rinde det på dörren och kalaset var igång, en halvtimme senare gick mitt vatten.. mitt i presentöppningen.. haha! Jag ringde till Östra sjukhustet och hon sa att det var okej att jag väntade ett par timmar om jag ville avsluta kalaset, jag var ju förstföderska. Fösta värken kom 15 min efter att vattnet hade gått. Vi satte oss chockade och nervösa allihopa, de flesta tyckte jag skulle åka in med en gång.. men jag var hungrig och ville ha mat och tårta först.
Carl packade väskan, den som man gärna ska packa några veckor tidigare som vi inte hade gjort, vi skulle ju inte vara med om en förlossning förrän den 8 maj ;)

Efter ungefär en halvtimme insåg jag att värkarna kommer med bara några minuters mellanrum, kanske dags att åka in. Mamma och Stefan körde upp oss och vi är inne på förlossningen kl 20.00. Den första barnmorskan vi hade tyckte jag inte om, hon lyssnade inte och jag kände inget förtroende för henne alls. När kl var runt kvart i nio ville jag ha lustgas, mina värkar gjorde förjävla ont men den barnmorskan jag hade då tyckte vi kunde vänta tills de hade gjort ett skiftbyte som de skulle göra kl 21.15 så skulle de nya barnmorkorna få ta det beslutet. Min nya barnmorska var helt underbar! Lagom till att hon tog över började jag spy som bara den av smärtan och värkarna och hon såg till så jag fick komma ner i ett bad, jag fick akupunktur och så fick jag min lustgas, jag var överlycklig ;)

Kl 01.00 kom våran underbara Grim till världen. Han är den finaste jag någonsin har sett och han var värd alla värkar jag hade den kvällen. Det är den bästa present jag någonsin har fått och jag är väldigt tacksam för att han väntade en timme in på det nya dygnet så att vi får en varsin födelsedag :)
Strax efter förlossningen
Vi var ganska trötta..

Grim två dagar gammal nyss hemkommen

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis igen till underbara lilla Grim! Så liten o söt!:) puss

2011-04-25 @ 16:12:11
Postat av: Ann-Charlotte

Åh vad fin han är. Längtar tills jag får snusa på honom igen:):) Bra jobbat och grattis igen. Puss

2011-04-25 @ 19:31:25
URL: http://ackadacka.blogg.se/
Postat av: Erica

En riktig liten libro kille :)

Jätte grattis ännu en gång, du kommer bli en fin mamma!

2011-04-26 @ 08:23:26
URL: http://kaching86.blogspot.com
Postat av: Sofia

En liten going! Jag blir lite sugen på en till!

2011-04-26 @ 20:56:54
Postat av: Sofia

En liten going! Jag blir lite sugen på en till!

2011-04-26 @ 20:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0